Для того щоб відправитися в свою першу самостійну подорож на яхті, вам необхідно мати відповідні знання, досвід і навички, що підтверджуються сертифікатами і ліцензіями: права яхтові bareboat або inshore та ліцензія радіооператора VHF / DSC SRC (тільки VHF – вже недостатньо). Це ті документи, які вам необхідно надати чартерної компанії для оренди, тобто чартеру яхти.
Випускникам школи яхтингу Богдана Бродівські, ми рекомендуємо пройти курси з надання першої допомоги і курс виживання в море Sea Survival. Шкіпер відповідає за безпеку та здоров’я своєї команди, і вміння надавати першу допомогу, і знання як не нашкодити, дуже важливі для шкіпера.
Яхтові сертифікати і права, які визнаються в усьому світі і приймаються у всіх чартерних компаніях, можна отримати, пройшовши навчання в акредитованих школах яхтингу.
Як вибрати школу яхтингу, які є сертифіката і права, що таке чорні списки, читайте тут >>>>>>
Отже, ви, той щасливчик, який пройшов навчання, отримав необхідні права і сертифікати, і, відповідно, придбав «небезпечну і заразну» хворобу – любов до яхтингу. І тепер відчуваєте в собі достатньо сил і знань, щоб здійснити подорож під вітрилами. З чого почати? Для початку зібрати команду, людей – однодумців. Бажано в перший вихід з вами на борту повинна бути мінімум одна людина, у якої є більший досвід ходіння під вітрилом. Якщо такої людини немає, то ми вам пропонуємо взяти на підстрахування нашого Лейзі-шкіпера.
ПЛАНУВАННЯ МАРШРУТУ. Для літнього періоду ідеально підійде акваторія Середземномор’я. Сезон травень-жовтень. Дуже розвинена яхтова інфраструктура, величезна кількість марин, величезний вибір яхт, хороший сервіс, практично всі небезпеки в море відзначені навігаційними знаками.
ТОП кращих маршрутів у Середземному морі читайте тут
Для зимового періоду – Сейшели, Каріби, і Тайланд. Сюди можете відправитись у подорож на яхті на протязі усього року. Несильно развинута яхтенна інфраструктура, мало облаштованих марин, не всі небезпеки в морі відмічені навігаційними знаками. Завжди звіряйтесь з картами. Є проблеми з прісною водою, це потрібно враховувати при плануванні маршруту, або ж одразу брати в аренду яхту з опріснювачем.
ТОП Екзотичних маршрутів – 3 Океани.
Для підвищення кваліфікації – Північне море, Атлантичний перехід, Бретань, Канари. Такий яхтенний похід відбуваєься під керівництвом досвідченого шкіпера і для тих, хто вже має досвід ходіння під парусами.
Звертайте увагу на сезонність.
В яхтингу є 5 сезонів: низький, средній, високий, середній, і низький.
Уважно вивчайте акваторію, погоду, і вітри необхідного вам сезону, і місцевості, а також місцеві аномаліїи, обовязково – лоцію, до того як відправитесь в подорож на яхті.
Сплануйте заздалегідь маршрут, стоянки, місця, які ви бажаєте відвідати.
ЦІНА ЯХТИ.
Вартість яхти залежить також від сезону. Різниця цін в низький, і високий сезони може сягати 1,5 – 2 рази. Плануючи подорож на яхті необхідно заздалегідь подумати про аренду. Краще бронювати яхту за пів року до подорожі, є великий вибір, можна істотно зекономити, існують знижки раннього бронювания до 30%.
Ціни на яхти одного класу в одному сезоні будуть приблиз однакові. Ціна на яхту ще залежить від типу (монохул, катамаран, моторна яхта), ріка випуску, розмір, технічного та навігаційного оснащення, комфорту, та звичайно ж, сезону. Биті яхти будуть коштувати дешевше.
При виборі яхти звертайте увагу на репутацію чартерної компанії, наявність у неї свого флоту, і сервісної підтримки. Яхти ходять в чартер з суботи по суботу, з квітня по жовтень (Середземне море) і у випадку поломки, пошкодження чартерна компанія зобов’язана вам надати заміну – аналогичну яхту, або класом вище.
Не беріть яхту в аренду у приватних осіб. Ціна на неї може бути нижче, але у вас не буде сервісної підтримки, і заміни у разі пошкодження яхти.
Не спеціалісту в цьому важко разібратися, тому вибір яхти можна довірити нам – ми підберем яхту, перевіримо чартерну компанію, застрахуємо депозит, а також предоставимо додаткові знижкики, до 5% нашим выпускникам нашої школи.
Ще одна стаття витрат – це депозит. Депозит – це сума залогу (зазвичай від 1000 євро і вище), яку вам необхідно залишити при прийомі яхти, і котра повертається після завершення крухзу, при поверненні яхти, за умови, що не було пошкоджень.
Деякі чартерні компанії пропонують страховку депозиту (damage waiver), що складається зі зворотної та неповоротної частин. В цьому випадку депозит залишати не треба.
Якщо цієї послуги немає, і вам необхідно внести депозит, ми рекомендуємо застрахувати депозит у страховій компанії. І у разі втрат компенсувати ваші витрати буде страхова компанія. З 2010 року ББ Яхтинг співпрацює з німецькою страховою компанією зі страхування депозитів, шкіперів. Повернення втрат було 100%.
Звертайте увагу на додаткові витрати, плануючи подорож на яхті – це прибирання, транзит-лог, туристичний податок, постільні речі, комфорт – пакет. Ці послуги можуть бути включені у вартість оренди або їх необхідно доплатити на місці. Є витрати, як налаштування, їх необов’язково платити, це на ваш розсуд – це, наприклад, підвісний мотор, інтернет та ін.
МОНОХУЛ, КАТАМАРАН чи МОТОРНА ЯХТА.
Є вітрильні та моторні яхти. Всі яхти повинні мати два двигуни, роль другого двигуна в вітрильних яхтах виконують вітрила! Монохули та катамарани – вітрильні яхти.
Є негласне правило: монохул, для тих, хто любить вітер та хвилі, катамаран та моторна яхта – для спокійної та тихої води за стабільної погоди. В управлінні легше монохул та моторна яхта. Для комфорту команди, гостей, та не для шкіпера! – Катамаран.
Стійкість монохула забезпечується за рахунок кіля, катамарану – за рахунок ширини між поплавцями, моторної яхти – під час руху.
Ціни на стоянки в маринах залежать від розміру яхти, кількості людей на борту та сезону. Найдорожчі стоянки в маринах будуть для катамарану та моторних яхт класу люкс.
Моторна яхта багато візьме палива. Для того, щоб заощаджувати паливо, використовуйте один головний принцип: обороти двигуна повинні бути не менше 1 800 і не більше 2200 оборотів за хвилину.
Для вашої безпеки та комфорту звертайте увагу на обсяг баків із прісною водою. Чим більший обсяг, тим краще або обов’язкова наявність опріснювача.
Якщо на яхті електричні лебідки, електричні туалети та опріснювач, обов’язково має бути генератор, або сонячна панель.
Всі сучасні яхти безпечні та комфортні для відпочинку. Оснащені навігаційними приладами, раціями типу DSC та іншими засобами безпеки. При поломках чартерна компанія (хороша!!) Забезпечує сервісну підтримку протягом 12-24 годин. На яхті є двомісні каюти з двоспальним ліжком, гальюни (санвузли: туалет та душ), кухня з плитою, холодильником, мийкою, гарячою та холодною водою, набір посуду. По суті це 2-х або 3-х кімнатна квартира, яка переміщається по воді.
ПАРУСНІ ЯХТИ VS МОТОРНІ ЯХТИ: Монохул, катамаран, гулет, моторна яхта – що вибрати, читайте в нашій наступній статті …
ЧЕК – ІН/ЧЕК – АУТ. При прийомі/здаванні яхти ви обов’язково проходите процедуру чек-ін/чек-аут. Приділіть цьому достатньо уваги. В подорожі на яхті ви повинні знати, де знаходяться рятувальні жилети та пліт, як перемикаються баки з паливом та водою, як змінювати газові балони, і де знаходяться запасні, як включається навігаційна панель, генератор, опріснювач, холодильник, освітлення тощо. Іноді вимикачі знаходяться у абсолютно несподіваних місцях. Обов’язково перевірте, чи працює підвісний мотор, розгорніть і згорніть вітрила.
Електроніку на яхті перевіряйте без підключеного кабелю до електрики у марині.
Усі виявлені подряпини на яхті мають бути відмічені у чек-листі та сфотографовані. Вимагайте дайверську книжку. Попросіть одного з членів команди зняти на відео яхту як зовні, так і всередині.
Повний чек – лист російською та англійською мовами ви можете знайти у нашій книзі – довідник яхтсмена «Шкіпер», автор Богдан Бродовскі.
ПЕРШИЙ ВИХІД
Після того, як ви пройшли чек ін яхти (який зазвичай проходить у другу половину дня), вам необхідно розселитися на яхті по каютах, закупити продукти. Перший вечір і ніч ми рекомендуємо провести на яхті в марині: ви спокійно ознайомитеся з пристроєм та побутом яхти, приготуйте першу вечерю на яхті, обговоріть план дій із командою на весь тиждень. У цей час проходить акліматизація та звикання до яхти, до її невеликої хитавиці. Можна і потрібно випити келих вина.
Наступного ранку вам необхідно підготувати себе як шкіпера, свою команду та яхту до виходу в море. Порядок дій, що і як ми навчаємо на практичних заняттях. Коротко: інструктаж та готовність команди, розподіл ролей, перевірка та одержання прогнозу погоди з різних джерел, планування маршруту, запасний варіант маршруту, підготовка яхти: наявність води, запасів провізії, заряджання акумулятора та ін, відхід від пірсу.
Пам’ятайте, ваша подорож на яхті має бути перш за все БЕЗПЕЧНОЮ! Ви повинні вміти безпечно вийти, пройти запланованим маршрутом (краще мати мінімум 2 запасні варіанти) і повернутися в марину. Якщо ви відчуваєте, що можете не впоратися, попросіть співробітників марини. У маринах з повагою та величезним розумінням ставляться до таких прохань. Ваші маневри не повинні бути красивими, вони повинні бути БЕЗПЕЧНИМИ.
Як тільки ви вийшли з марини у відкрите море, перевірте маневреність яхти, зробіть кілька вісімок уперед і назад, відчуйте, як ваша яхта рухається, де в неї точка розвороту. Ловіть вітри, ставте вітрила – і вперед, назустріч мрії та новим пригодам!
Супутнього вітру та сім футів під кілем!