На яхті, а точніше двох новеньких «баваріях» – ми вийшли з голландського міста Енхуїзен в напрямку Північного моря.
Ейнхуїзен розташований на березі найбільшої в Західній Європі штучної прісної затоки – Ейсселмер.
Глибина Ейсселмера – 5-6 метрів, його води використовують в основному для сільгосппотреб.
Від Північного моря прісноводне море відділене дамбою завширшки метрів 60.
Ми пройшли шлюзи і перейшли з прісного середовища в солоне – опинилися на березі Північного моря, в селищі Ден Оевер.
Пришвартувалися біля рибальських суден й зійшли на берег перекусити й випити місцевого пива.
В Ден Оевері провели кілька годин, очікуючи, коли приплив зміниться відпливом.
Справа в тім, що під час припливу утворюється стрімка зустрічна течія, швидкість якої подекуди сягає до 10 км/год.
І, невчасно вийшовши в море, ви ризикуєте просто стояти на місці (у кращому випадку) замість просування вперед.
Оскільки одною з цілей нашого морського переходу було навчання в умовах припливів-відпливів, усі на практиці закріпили знання, отримані ще в Києві.
Перше правило моряка, у даному випадку, на яхті: прочитати альманах припливів-відпливів, розрахувати час і лише потім виходити в море.
Отже дочекавшись високої води, коли відпливна течія стала нашим союзником, по фарватеру між материковою Голландією та островом Тексель ми попрямували в Північне море.
Погодні умови були помірними як для такого регіону в квітні: вітер 20-30 вузлів, сонце й температура 10-15 градусів тепла.
Часом йшов дощ, і аби просушити речі, вмикали вебасто – піч, що працює на солярці.
Усередині яхти ставало тепліше, й настрій підвищувався. Хвиля невисока, морською хворобою ніхто не страждав.
Наш курс – 230 градусів на англійське місто Рамсгейт. До нього від Текселя близько 160 миль.
Наша розрахункова швидкість мала б бути 6-8 вузлів, а значить, планували прийти до туманного Альбіону через добу.
У квітні день короткий, й почалася перша ніч у морі.
Але навіть уночі Північне море схоже на країну світлячків: судноплавство настільки інтенсивне, що не можна розслаблятися ані на секунду.
Як не зустрічне судно, то нафто-газова платформа, освітлена навігаційними вогнями й факелами, де спалюють супутній газ.
Чи «плантації» вітроелектростанцій, що стоять просто у відкритому морі.
Без особливих пригод дійшли під вітрилами до Рамсгейта, запросили по радіо керівництво порту, нам сказали стати в місцевому яхт-клубі!
У Рамсгейті немає митно-прикордонного пункту, тож на землі Об’єднаного Королівства ми зійшли без усяких дозволів і віз.
Більшість екіпажів сіли на поїзд і вже через півтори години опинилися в центрі Лондона на вокзалі Victoria Station.
Я в Лондоні не вперше, але, здається, з часу минулого візиту людей тут побільшало. Туристи і ще раз туристи…
Ми влаштували невеликий гастрономічний тур пабами з дегустацією елю та пива.
Під вечір екіпажі повернулися в Рамсгейт, а ми з супутницею переночували у моїх лондонських друзів.
Наступного дня був невеликий шопінг, а вечір вийшов неймовірний: ми «дістали» квитки на «Привида Опери» англійського композитора Ендрю Ллойда Вебера.