Хвилі стають все вищими й вищими. Піна забризкує об’єктив, починає нудити. Все, більше не хочу! Товариш виключає ноутбук. Перегляд фільму завершено.
– Ну що? Підеш з нами на Північне море? Там хвилі по 10 метрів, штормові вітри й майже арктичний холод…
– Піду.
Через півроку після «страшного» фільму ми прилетіли до Амстердама, в аеропорт Схіпол.
Отримали багаж і, не залишаючи зону аеропорту, спустилися аж униз, до залізничного вокзалу. Наш курс – містечко Ставорен, що на північному сході Голландії.
Дістатися до нього найкраще поїздом нідерландських залізниць. Квиток за 3,5-годинну подорож коштує 25 євро, придбати його можна як у автоматах за допомогою кредитки, так і в касах за готівку.
М’які крісла і великі вікна роблять залізничну подорож приємним відпочинком.
За вікном пролітають пейзажі промислових околиць Амстердама, які змінюються рівними зеленими полями, порізаними водними каналами.
Рухається не лише наш поїзд, а і все навколо: по велосипедних доріжках сотнями їдуть велосипедисти, широченними автобанами мчать тисячі машин, по каналах пливуть великі й малі судна, у повітрі один за одним то злітають, то сідають літаки.
На полях стоять вітряки і їхні лопаті безшумно розрізають повітря, виробляючи сотні тисяч кіловат екологічно чистої енергії.
Вся Голландія рухається, створюючи одну з найпотужніших економік Європи (для прикладу, ВВП Нідерландів становить 442 млрд. доларів, України – 344 млрд. доларів).
Ставоренська марина розташована посеред поля, на березі одного з численних каналів.
Тиха прісна вода, очерет і стійкий сморід перегною: голландські поля щедро удобрюються кізяками.
Наче ми на фермі, а не на морі. Умови в марині аскетичні: один туалет, один душ і один умивальник.
Зате який тут магазин для великих хлопчиків!
Човни, мотори, мотузки, ланцюги, сотні таких потрібних причандалів і яскравий, справжній яхтенний одяг.
Частина команди не втримується від спокуси і купує по фірмовому костюму від фірми Musto за 500 євро кожен.
Походити Північним морем на яхті, щоб удосконалити мореплавські навички.
На Північному морі сильні припливи і відпливи, припливні течії, а також інтенсивне судноплавство.
Хто впорається з усім цим тут – почуватиметься професіоналом на Середземному морі. Принаймні, у це хочеться вірити.
Двоє поляків – професійних шкіперів і семеро українців, шкіперів-початківців.
У гендерному плані – вісім чоловіків і одна жінка.
«Мелтемі» (так називається один із вітрів у Греції) Gib Sea 442, виготовлена у Франції 20 років тому.
Побутові умови скромні: чотири невеликі каюти і кают-компанія.
Мені дісталася верхня полиця у правій носовій каюті.
Розмір приміщення – третина залізничного купе. Клаустрофобам вхід суворо заборонено.