Від Гібралтару до Тенеріфе

BBYachting
BBYachting

Від Гібралтару до Тенеріфе

Автор: Василь Біленко, журнал “Мандри”

Від Гібралтару до Тенеріфе. Одна яхта, два тижні, чотири острови і тисяча миль в Атлантиці.

Частина 1. Гібралтар – Мадейра

Листопад, місто Ла Лінья, марина Алкадеса. Сонячний ранок. Скеля Гібралтар натискає на марину своєю 426-метровою висотою.

Наша яхта в марині Алькадеса. Стоянка коштує 16 євро на добу. Із видом на Гібралтар.

Ми прямуємо до міста, аби скупитися перед 600-мильним переходом до острова Мадейра. На сусідньому причалі помічаємо яхту із київським номером на борту.

– Слава Україні! – вигукуємо у відкритий яхтенний люк.

– А я не знаю, что отвечать – з’являється із середини голова. – Я из Севаста.

Толік, так звати хлопця, капітанить на цій яхті в Іспанії. Власник – український екс-міністр-втікач, ім’я якого Толік не розголошує.

Яхта йтиме на Канари для участі в ARC (Atlantic Rally for Cruisers), атлантичному переході для круїзних яхт, який проводиться щорічно за маршрутом Гран-Канарія – Сент-Люсія (Кариби).

Толік радить заправлятися соляркою не в Іспанії, а «за рогом», у Гібралтарі.

Скеля Гібралтар

Натюрморт

Закупка провіанту в іспанській Ла-Ліньї. Вистачить на 6 днів. Приблизно 150 євро на 7 чоловік

Що ми й робимо, повернувшись на яхту з їжею і питною водою.Заправник на Гібралтарі, узрівши жовто-блакитний прапор, заявив, що вартість дизелю у нього нижча за українську. Майже не збрехав – 1,1 євро за літр. Дозволив поблукати по території заправки, за межі якої нам виходити зась: потрібна британська віза.

Наближаємося до гібралтарської заправки

На заправці. Виходити за межі заправки заборонено: потрібна британська віза

Просто яхта. З вертольотним майданчиком

3 листопада, 14.00. Відшвартовуємося. Наступна тверда поверхня очікується через 4-5 діб. За прогнозом – уночі сильний західний зустрічний вітер до 35 вузлів, який о дев’ятій ранку наступного дня має ослабнути й зайти з півночі.

Наша яхта на джипіесі

Ми повинні прибути на Мадейру не пізніше ранку 9 листопада, оскільки цього дня один із членів команди вилітає назад на Київ.Плануємо якомога далі просунутися до посилення вітру, перечекати в морі, і далі рухатися у швидкому темпі.

На столі парують стейки із телятини. До них – спагеті із твердих сортів пшениці, іспанське вино, позаду освітлений сонцем Гібралтар, а попереду інтригуюча, але приємна невідомість. Життя вдалося!

На яхті нас семеро. Розбиваємося на вахти: двоє чоловіків по три години. Я не беру участі, але завжди напоготові.

Судна заходять у Середземне море

“Дан приказ ему на Запад…”. Десь там Мадейра…

Із заходом сонця вітер посилюється, здіймається хвиля. Опівночі дме 30 вузлів з поривами до 35. Це не шторм, але плавання далеке від комфорту.

Висуньтеся на швидкості 60-70 км з машини і ви відчуєте цей вітер!Усередині яхти гармидер – б’ється скло, падають телефони і планшети, важкі предмети перекочуються від борту до борту.

– Там як у блендері, – жартує товариш, в черговий раз висунувшись назовні, щоб блювонути за борт.Намагаємося триматися проти вітру і хвилі, але згодом міняємо тактику: йдемо до хвилі приблизно під кутом 40 градусів. Вітрила не ставимо, використовуючи тільки рангоут (щоглу) і двигун.

Швидкість – 1,5-2 вузла. Десь у Африці блимають вогні Танжера і його околиць, за милю від нас дрейфує велике судно.А може варто було почекати до ранку на березі, – вкотре питаю сам себе. – Тоді не факт, що встигнемо на Мадейру. Якщо вітер посилився точно за прогнозом, так само має і ослабнути – заспокоює внутрішній голос.До вітру підключається злива. Куртка-непромоканець добре захищає вище пояса, а що нижче – мокре, як хлющ.

Дощова вода часом змінюється на морську

Коли яхта черпає носом хвилю, і та, перекочуючись тринадцять метрів (довжина яхти), досягає корми і нас. Ніч тягнеться неймовірно повільно. Звертаємося до всіх відомих богів, вітру й океану та вони поки не чують: пориви вже сягають 40 вузлів. Це справжній 8-бальний шторм.

Згадується фраза із книжки відомого англійського яхтсмена Адларда Колса «Під парусом у шторм»: всі яхтсмени, хочуть вони того чи ні, рано чи пізно потрапляють в шторм. І зазначає основну причину: поспішають до місця призначення, бо закінчується відпустка.

Нарешті світанок. Океан білий від піни і дощу. На мокрі речі уваги вже не звертаєш – погляд прикутий до годинника. Дев’ята!

Раптом вітер поступово вщухає, пориви не більше 30, і змінює свій напрямок, зайшовши з півночі. Це диво! І який точний прогноз на passageweather.com.

Наш маршрут

Такий вітер нас цілком влаштовує, ставимо вітрила й прямуємо тепер уже своїм курсом. Хоча слово «прямуємо» не зовсім точне. Вітер змінився, а хвиля ще ні. Її висота (за тим же прогнозом) – 4-5 метрів. І котиться просто в ніс.

Сторінки: 1 2
BBYachting